úterý 10. října 2017

L'Oréal PARADISE EXTATIC aneb Záhada štětčího hlavolamu

Ahoj kamarádi!


Dnešní Řasenkopost se bude věnovat recenzi novinkové řasenky L'Oréal Paradise Extatic,  a to její rakouské verzi.


Jak níže pochopíte, označení "rakouská verze" má své důvody. 

Jedná se totiž o řasenku, o níž by se dalo použít heslo  "1 řasenka = několik typů kartáčku na evropském trhu" (americká verze je poněkud jiná, i se jinak jmenuje).



Řasenky jsou za mě spolu s makeupy nejindividuálnější kategorií v dekorativní kosmetice.  Každá hledáme něco trochu jiného, každá máme jiné řasy. 
(Pro zjednodušení se můžete kouknout na můj článek "Co je pro mě dobrá řasenka" KLIK,  aby byla zřejmá moje hodnotící kritéria).



L'ORÉAL Paradise Extatic mám z rakouské Bipy  (v akci stála něco nad 11 Eur).

Na rozdíl od americké verze (a i verze české a německé) se prodává bez obalu a ani barevně neevokuje Better than Sex od Too Faced  (jak se mohlo u americké mutace s lehce jiným názvem stát; to bych ji nekoupila, víte, jak jsem alergická na napodobeniny).


Když se podíváte na internet, americká verze  (pod názvem Lash Paradise) má kartáček jiný a i obal je jiný, byť by to mělo asi být totéž.


Rakouská varianta připomíná BTS od TF jen velmi vzdáleně - a to ani  tvarem kartáčku (s klasickými štětinami). 

L'Oréal nemá přesýpací hodiny tak projmuté jako BTS a mám dojem, že kartáček je i o fous delší  (bez záruky - BTS t.č.  doma nemám, již si ji nekupuji z objektivního důvodu rychlého vysychání náplně. Tím subjektivním důvodem nenákupu je přístup Sephory k dlouholetým zákazníkům).


Spíše mi náplní připomíná (vzdáleně) Perversion od Urban Decay, jakkoli je mnohem lepší než UD, protože UD měla náplň tak mokrou, že pro mě byla k použití až nějakých půl roku od otevření (Perversion je pro mě "neerektibilní řasenka", prostě neudrží řasy nahoře, to dokáže až o hodně později). 

L'Oréal  byla bezprostředně po otevření  na moje poměry mokřejší než preferuji, nicméně pořád v klidu k použití. Po dvou týdnech lehce zhoustla.
Jestliže časem zhoustne ještě trochu více, pak budu jednoduše nadšená. 

Co musím extra vyzdvihnout, je dodání viditelného objemu raz dva.
Postačí jediná vrstva, pomocí níž zároveň i prodlužuje. 
Během dne neopadává ani se neobtiskává.


Tato rakouská varianta se povedla.


Schválně píšu rakouská a nikoli evropská, neboť jak jsem zjistila od děvčat testujících "českou" verzi, česká vypadá poněkud jinak
Co jsem načerpala info, některá děvčata spolupracující s naším L'Oréalem až tak nadšená z řasenky nejsou.  Spíš právě naopak. 

Koukněte na "český" kartáček ve srovnání s "rakouským".

česká verze

česká verze

rakouská verze

Podotýkám, že českou verzi nevlastním, spolupráci nemám, tudíž jsem ji na oku neměla  (není ještě ke koupi).
Česká verze je kratší, tlustší a více přesýpací.

Přitom česká i rakouská verze jsou shodně Made in Italy (u německé nevím, není již k dispozici krabička).


A aby toho nebylo málo, i "německá" verze vykazuje od rakouské určité odlišnosti. 

Na fotce vidíte moji rakouskou ve srovnání s německou mé zlaté fyzioterapeutky.  Ve skutečnosti je rozdíl markantnější než na fotce. 




Rakouská je o kousek delší a s drobným zúžením nahoře, německá je sice více přesýpací, ale jinak než česká.  Německá je objemem o něco širší. 

Ideální by bylo mít k dispozici všechny tři kartáčky umyté, zbavené barvy. 


Nicméně minimálně důvodné podezření o odlišnostech (použiji-li svou mluvu) zde je.
Vizuál všech tří v zašroubovaném stavu je shodný.


Podotýkám, že jak moje fyzioterapeutka, tak i její maminka a sestra (zdravím, dámy) jsou s německou spokojené.  A co jsme debatovaly, preferujeme totéž a jak rakouská, tak německá verze nám to dává.

Vypadá to, že potíže zatím činí jen verze česká, nicméně - jak už shora uvedeno, řasy máme každá jiné.

Hodlám si koupit i českou verzi pro srovnání náplně, až bude na trhu  (údajně prý v listopadu).  Že je kartáč jiný, je poměrně  zřetelné. 


******************************************************

AKTUALIZACE článku k 13.11.2017:

1) "Českou" verzi jsem si již koupila v našem DM za 249 Kč (na účtence byla cena v eurech 9,87, tudíž o dost levnější než v Rakousku i Německu).




Kartáček je skutečně poněkud jiný.
Ale hlavně je jiná náplň, čímžto i jiný efekt. 

Zatímco rakouská ihned po otevření dodala jak rovnoměrný objem  (viditelně v jediné vrstvě) a zároveň i délku  (byť je primárně objemová), česká délku v jedné vrstvě mým řasám nedodá a co se týká objemu, sice tam je, ale oproti rakouské jednak méně a jednak nerovnoměrně  (barvu drží u kořenů, tím je i menší natočení řas). Zároveň bych řekla, že je česká náplň po otevření méně koncentrovaná než rakouská. 

Bohužel se mi česká verze i při nejobezřetnější aplikaci obtiskává na horním víčku u vnějšího koutku.  To přičítám jak nižší koncentraci náplně oproti rakouské,  tak i tím, že česká zasychá déle. 

Česká verze patří do mé sekce "Zavřená peněženka".

A jsem zvědavá, za jak dlouho bude nepoužitelná.

2) Úskalí "rakouské" verze po necelých dvou měsících používání:

Jak jsem v původním textu psala, těšila jsem se na to, až malinko vyschne. 
To jsem však nepředpokládala, jak brzy se tak začne dít.

Nicméně jsem asi přišla na to, proč se tak děje. 

Štětka je poměrně masivní, zatímco hrdlo těla řasenky vzhledem k macatosti kartáčku úzké.
Tím pádem po zasunutí kartáče do těla řasenky a snaze produkt zašroubovat je náplň vytlačována vzhůru k hrdlu, kde brání stoprocentnímu uzavření řasenky  (a navíc tam přebytky usychají a tvrdnou).

I když si na to člověk dá pozor a zašroubuje opravdu fest, mám pocit, že vytlačený přebytečný produkt rozpíná uzávěr a vzniká i přesto prostor k průniku vzduchu. 
To je konstrukční vada, řekla bych. 

Řešením je před uzavřením vatovou tyčinkou očistit hrdlo včetně jeho vnitřku, a tím dát pryč aspoň to, co tam bylo z minula, aby vztlak po dalším zavření nevyhnal k vršku další dávku produktu.
Tím ale dochází ke značnému plýtvání náplní a řasenka se tak stává o hodně dražší. 

U české verze očišťuji od začátku. 

Rakouskou verzi nakonec nezhejtuji úplně, protože mi na rozdíl od české dělá skvělý efekt. Jednou vrstvou. 
Tudíž ji používám ráda, ale znovu si ji nekoupím a raději investuji do High Endu, protože mě ve finále nepřijde dráž. 

******************************************************
AKTUALIZACE článku k 6.12.2017:

Rakouská verze je mrtvá!

I přes všechna opatření viz výše je nepoužitelná, vyschlá.

Tudíž se dostává do kategorie Přízrak roku 2017, protože se stala dražší než Chanel, když si to rozpočtu.

To jsem tedy zvědavá, jak dlouho vydrží ta "česká", protože ta mi ještě ke všemu dělá mnohem horší řasy než rakouská vyschlina.

******************************************************


Láká Vás tato řasenka? A je tu někdo, kdo měl nějaký jiný produkt dekorativky,  který byl rozdílný v provedení v různých zemích  (speciálně v EU)?  Ráda si počtu, jako vždy. 


Děkuji, že mě čtete. 

Konec hlášení. 
Pusu teta



P. S.: Pokud ji někdo máte z jiných než ve článku uvedených evropských zemí, budu ráda, když se podělíte o dojmy. 
Jednotný evropský trh se mi totiž až tak jednotný nezdá. 
Po potravinách a drogerii i jiné řasenky? To je docela švanda - tedy za předpokladu, že by to bylo legrační. 

25 komentářů:

  1. Přečteno, díky jako vždy👏 Zatím nemám žádnou verzi zmíněné řasenky a nevím, zda si ji vůbec pořídím ... Nesnáším tady to škatulkování dle zemí, ať už se to týká kosmetiky či potravin a nejvíc mě vždy nadzvedne vysvětlení, že český občan si to takto žádá... Koho se proboha ptají, kde ty průzkumy dělají??? Škoda slov a máš pravdu, legrační to rozhodně není. Hezký den🙋

    OdpovědětVymazat
  2. No, zatím jsem v úrovni "důvodného podezření", prostě, až bude řasenka v ČR běžně v prodeji, investuji do ní a srovnám si to naživo. A běda jim:))

    OdpovědětVymazat
  3. Ta německá je mojí "české" víc podobná... ale stejně je to bordel. Čekala bych, že to bude i stejný produkt jako v USA, ale asi ne? J8 s ní fakt spokojená nejsem, od takového typu kartáčku jsem prostě čekala víc. Dneska jsem si ji zase dala (včera na Chodov jsem "nerYskovala" a šáhla po BTSce) a zas nějak ten objem nevidím, resp. ne tolik, kolik bych si přála :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V každém případě nerYskuj, to by byla nechtěná iNprovizace:))

      Vymazat
  4. Těším se na budoucí srovnání s českou verzí - chtěla jsem si ji totiž koupit, ale pokud by česká byla slabší, nákup si odpustím :)

    OdpovědětVymazat
  5. Ja ji mam z Anglie, kupovala jsem si ji tu v cervenci. Nerozeznam, jestli se podoba vic ceske nebo nemecke verzi, prijde mi to stejne. Ale jako rakouska rozhodne neni.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Cekala jsem od ni vic, po tech ohlasech.. ale ty se tykaly usa verze, tak by me fakt zajimalo, jestli se lisi. Pro me je to lepsi prumer. Prala bych si, aby rasy vic natocila a prodlouzila. Ale mam radost, ze jde dolu jen teplou vodou. Znova ji mit nemusim

      Vymazat
  6. Ja se chystam koupit anglickou verzi, tak pak poreferuji :)

    Adel

    OdpovědětVymazat
  7. Vďaka za recenziu a aj upozornenie. A absolútne nechápem prečo by mali byť riasenky najmä v rámci EÚ iné, nielen kvôli spoločnému trhu, ale predovšetkým tu vôbec nie je možné relevantným spôsobom zistiť preferencie jednotlivých krajín v tejto oblasti, a teda "prispôsobiť" riasenky jednotlivým krajinám. NECHÁPEM.
    A už aj kvôli tomuto si ju určite nekúpim.

    OdpovědětVymazat
  8. Já naprosto chápu odlišné chování výrobků určené pro trh v USA vs. v EU, jelikož v EU jsou velice přísné regule pro obsah různých látek v kosmetice...takže blogerky v USA si chválí stíny protože krásně mažou a u nás kýcháme z jejich prášivosti, zato se ale nesetkáme s nějakými oxidy olova a tak podobně (tak olovo v tom asi nemají, ale bůhvíco dalšího asi ano). Rozdílné vlastnosti výrobků mezi zeměmi EU mě ale hrozně rozčilují. Jako kdybych byla člen nějaké nižší kasty, nehodný kvality, přitom pracuju úplně stejně jako Gerta Schweinfleischová pár kiláků vedle.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, souhlasím. USA vs Evropa, proč ne. Jiné předpisy, jiné spotřebitelské chování. Ale v rámci EU - proč? To nechápu.

      Vymazat
  9. Mám německou verzi a teď na první dojem jsem spokojená s efektem, uvidíme, co výdrž a odličování...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Prý rychle vysychá i ta německá. Dej pak vědět, když se ti bude chtít.

      Vymazat
  10. Já mám verzi zakoupenou v Lucembursku( měla papírový obal) dělá krásný objem, kartáček se mi líbí a hlavně to s ní jde rychle. Po čase mám ale opadane černé tečky pod očima. Prozatím mám asi měsíc a nepřijde mi že by nějak hodně vyschla (zatim).Pri vrstveni nevypadá moc dobre. Vzhledem k tomu že u nas stojí 15euro a je v ní 6,4ml tak určitě nekoupím znovu. To si raději připlatim 5-7euro víc a koupím si rasenku v parfumerii, která má víc naplne.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, nakonec vychází dost draho.

      Vymazat
    2. K te aktualizaci moje už je taky v koši, asi nejmensi vydrž ze všech rasenek co jsem kdy měla..

      Vymazat
    3. To je síla, viď. Tak brzy nepoužitelná :(

      Vymazat
  11. wow tak to je aký rozbor, super! Ja som už asi upustila ju vyskúšať, i keď kefou vyzerá tak, že by mi aj sedela :) ja mám tvrdé rovné mihalnice a zatiaľ mi najlepšie sedia a držia vodeodolné špirály.
    Drew's beauty

    OdpovědětVymazat
  12. Martinko, obrovské díky za perfektně napsanou recenci, líp se to nedalo říct. Naprostý souhlas, čekala jsem od této řasenky omnohem víc.Mám ji ani ne měsíc a už taky začíná značně vysychat.Takže znova si ji už určitě nepořídím. Krásné Vánoce a fakt dík za takový přehledný a moc hezky psaný blog, Andrea

    OdpovědětVymazat